Pomoc i kontakt
Masz pytanie i potrzebujesz koła ratunkowego? Jesteś w odpowiednim miejscu.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Ubezpieczenie i parking
Wyjaśniamy wszystkie kwestie związane z usługami dodatkowymi do kupionych u nas wyjazdów: jak kupić, jak zmienić lub jak zrezygnować.Tak. Zakup produktów dodatkowych jest możliwy w dowolnym momencie, wystarczy skontaktować się z naszymi doradcami. Wyjątkiem jest ubezpieczenie zawierające koszty rezygnacji, które można dokupić najpóźniej w ciągu 24 godzin od momentu złożenia zamówienia na wyjazd. Odstępstwem jest również osobne ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, które można opłacić do 21 dni po zakupie wycieczki, jeśli do wyjazdu jest więcej niż 40 dni lub 3 dni jeśli do wylotu pozostało mniej niż 40 dni.
Ubezpieczenie
Tak, zgodnie z ustawą z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, firmy organizujące imprezy turystyczne za granicą, mają obowiązek zawarcia na rzecz podróżnych umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia. To oznacza, że podstawowe ubezpieczenie kosztów leczenia (KL) i nieszczęśliwych wypadków (NW) zawarte jest w cenie każdej oferty wyjazdu za granicę. Zalecamy jednak dokupienie dodatkowego ubezpieczenia, które ma dużo szerszy zakres ochrony i zabezpiecza także w przypadku zachorowania na COVID-19 lub kwarantanny.
Polisę dostaniesz od nas po zaksięgowaniu opłaty za nią. Wysyłamy ją razem z dokumentami dotyczącymi rezerwacji lub jako osobny e-mail. Możesz też ją pobrać w Panelu Klienta.
Tak, ubezpieczenie w różnych wariantach można także w późniejszym terminie. Możliwe jest także rozszerzenie zakresu ubezpieczenia np. o choroby przewlekłe do wysokości kosztów leczenia lub sporty ekstremalne. Aby to zrobić, wystarczy wysłać e-mail na adres klient@wakacje.pl lub zadzwonić na naszą infolinię. Wyjątkiem jest ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, które można wykupić wyłącznie tuż po zakupie wyjazdu.
„KR” to skrót od słów „koszty rezygnacji”. Jest to dodatkowa opcja, którą można wykupić wraz z ubezpieczeniem. Jeśli wydarzy się coś, przez co konieczna będzie rezygnacja z kupionego wyjazdu (np. choroba, pobyt w szpitalu, śmierć bliskiej osoby, co da się udokumentować), z ubezpieczeniem kosztów rezygnacji będzie można wystąpić do ubezpieczyciela o zwrot kosztów poniesionych na niewykorzystany wyjazd.
Jeżeli rezygnujesz z wyjazdu i nie będziesz korzystać z polisy, traktowane to jest jako anulacja z inicjatywy klienta. Dostaniesz zwrot kosztów polisy za niewykorzystany okres ochrony. Jeśli rezygnujesz z wyjazdu i chcesz skorzystać z ochrony, którą zapewnia polisa, zgłoś szkodę do ubezpieczyciela, aby ubiegać się o zwrot kosztów anulacji rezerwacji.
Zgłoszenie wyślij na adres likwidacja@axa-assistance.pl lub AXA Assistance, ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa. W zależności od rodzaju szkody, zgłoszenie powinno zawierać:
1) wypełniony i podpisany druk zgłoszenia szkody,
2) dokumentację medyczną opisującą rodzaj i charakter obrażeń lub objawów, zawierające dokładną diagnozę oraz zaordynowane leczenie,
3) raport policji lub protokół sporządzony przez inną instytucję, w przypadku zdarzeń, których dotyczyła interwencja danych organów (w tym potwierdzenie Kradzieży z włamaniem bądź Rabunku z oznaczeniem utraconych przedmiotów, z informacjami na temat ich rodzaju i ilości oraz co najmniej orientacyjnej wartości,
4) oryginały lub kopie rachunków i oryginały dowodów ich zapłaty,
5) oświadczenia poszkodowanych lub świadków zdarzenia,
6) przedstawić pokwitowanie przyjęcia bagażu do przechowalni lub potwierdzenie jego opóźnienia,
7) informację od przewoźnika lub innego podmiotu o wysokości, w jakiej uznano roszczenie Ubezpieczonego dotyczące tego samego przedmiotu sprawy
8) dokumenty potwierdzające własność utraconych przedmiotów,
9) potwierdzenie wypłaty gotówki z bankomatu.
Tak, zmiana ubezpieczenia jest możliwa. Możesz zmienić np. wariant ubezpieczenia na wyższy, termin polisy — wydłużyć go lub przesunąć, dodać rozszerzenie o ubezpieczenie chorób przewlekłych do wysokości kosztów leczenia, rozszerzenie uprawiania sportów ekstremalnych. Możliwa jest też zmiana daty urodzenia, jeśli podana była błędna, oraz poprawa danych osobowych.
Parking
Zakup usług parkingowych może odbyć się przez Internet, wystarczy dodać taką usługę w procesie zakupu rezerwacji wycieczki. Jeśli już masz zarezerwowany wyjazd, parking możesz dokupić telefonicznie lub mailowo. Po złożeniu rezerwacji dostaniesz od nas e-mail z potwierdzeniem rezerwacji parkingu.
Zgłoś nam to jak najszybciej przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Anulacja będzie bezkosztowa, jeśli zostanie dokonana najpóźniej na 24 godzin przed przyjazdem na parking.
Anulacja kosztowa — dokonana na mniej niż 24 godzin przed przyjazdem na parking.
Tak, zmiana jest możliwa. Zgłoś nam taką potrzebę przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), a my zajmiemy się wszystkim.
Twojego pytania nie ma na liście?
Skontaktuj się z nami
Szukasz wycieczki? Zadzwoń 8:00-23:00 Masz pytania po zakupie? 8:00-22:00