Pomoc i kontakt
Masz pytanie i potrzebujesz koła ratunkowego? Jesteś w odpowiednim miejscu.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Podróż
Tutaj dowiesz się wszystkiego o locie, odprawie, a także, gdzie znaleźć swój transfer po przylocie oraz jak skontaktować się z rezydentem na miejscu.Doba hotelowa — w zależności od wybranego hotelu — rozpoczyna się między 14:00 a 15:00. Dokładne informacje podane są na umowie, a często także w opisie oferty. Wszystkie świadczenia, w tym także wyżywienie, rozpoczynają się po zameldowaniu w recepcji hotelowej. Po zakończeniu ostatniej doby hotelowej należy opuścić pokój do godziny 10:00 - 12:00. Aby przedłużyć dobę hotelową należy taką prośbę zgłosić w recepcji. Taka usługa wiąże się z dodatkową opłat i uzależniona jest od dostępności wolnych pokoi w danym momencie w hotelu.
Nie, przepisy te nie mają zastosowania w przypadku zakupu wakacji przez internet. W odniesieniu do ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych zastosowanie większości postanowień Ustawy o prawach konsumenta, w tym art. 27, jest wyłączone. Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych w art. 47 ust. 7 przewiduje tylko prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Należy jednak pamiętać, że na naszej stronie kupuje się wycieczki online (tzn. umowa zawierana jest na odległość), a podpisanie umowy jest równoznaczne z zaakceptowaniem warunków umowy. Wszelkie formalności dokonywane są drogą elektroniczną. Tym samym nie można skorzystać z prawa do bezkosztowej rezygnacji w ciągu 14 dni w myśl wymienionego przepisu.
Jeśli Twoja rezerwacja została już opłacona i formalnie potwierdzona, rezygnacja przebiegać będzie zgodnie z postanowieniami ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, art. 47 ust. 2 i 3. Oznacza to, że organizator może naliczyć dodatkowe koszty rezygnacji. Zazwyczaj każdy organizator określa szczegółowe warunki rezygnacji w umowie. Niektórzy wyliczają stałe koszty rosnące wraz ze zbliżającym się terminem wylotu, inni zaś indywidualnie przeliczają koszt rezygnacji z wycieczki (np. w dzień wylotu niektórzy organizatorzy nie mają możliwości anulacji usług). Jeśli chcesz zrezygnować z wyjazdu, konieczne zgłoś to jak najszybciej. W pierwszej kolejności proponujemy zmianę wycieczki lub zmianę uczestników. Jeśli zdecydujesz się na rezygnację, dostaniesz od nas pismo rezygnacyjne do wypełniania uwzględniając wyliczone indywidualnie przed organizatora koszty. Dopiero odesłanie skanu lub zdjęcia podpisanego dokumentu będzie jednoznaczne z rezygnacją wycieczki. Po anulacji otrzymasz mailowo potwierdzenie anulacji, które będzie również dostępne w Panelu Klienta Wakacje.pl. Jeśli masz tylko rezerwację wstępną, która nie została jeszcze potwierdzona, możesz z niej zrezygnować bez ponoszenia żadnych kosztów.
Zwrot zostanie zlecony po otrzymaniu dyspozycji przesłanej na adres klient@wakacje.pl z e-maila osoby rezerwującej. Wiadomość powinna zawierać numer zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila) oraz numer konta. Standardowy czas realizacji zwrotu to 48h (uwzględniając dni robocze).
Lot
Jeśli jesteś poproszony o odprawę na własną rękę i wygenerowanie kart pokładowych, taki numer zostanie Ci przesłany wraz z instrukcją odprawy drogą e-mailową. W większości przypadków, gdy lot obsługiwany jest przez linię lotniczą typu „low cost", organizator odprawia Cię samodzielnie. W takim przypadku numer rezerwacji lotu otrzymasz dopiero z kartami pokładowymi. Te są przesyłane do naszych klientów na około 12 godzin przed planowanym wylotem. Numer rezerwacji lotu nie jest dostępny wcześniej, ponieważ kryją się pod nim dane innych klientów organizatora wycieczki. Z racji ochrony danych osobowych, organizator nie może udostępniać nikomu takich informacji. Jeśli chcesz kupić bagaż lub inną usługę dodatkową na Twój lot, zapraszamy do kontaktu e-mailowego na adres klient@wakacje.pl. Po otrzymaniu prośby skontaktujemy się w Twoim imieniu z organizatorem wycieczki.
Tak, czasami zdarza się, że godziny lotów się zmieniają. Taka zmiana może dotyczyć zarówno wylotu na wakacje, jak i powrotu. Godziny wylotów znajdziesz w dokumentach podróży. Pamiętaj jednak, że mogą się one zmienić do 24 godzin przed wyjazdem. W sytuacji, gdy godziny lotu zostaną zmienione przez przewoźnika przed rozpoczęciem wycieczki, będziemy się z Tobą niezwłocznie kontaktować, by przekazać Ci aktualne informacje. O nagłych zmianach niektórzy organizatorzy informują drogą SMS-ową. Jeśli chcesz potwierdzić otrzymane od organizatora informacje, zapraszamy do kontaktu poprzez maila klient@wakacje.pl. Aktualne godziny powrotu podaje przedstawiciel organizatora już w trakcie wyjazdu. Zmiany godzin wylotów są niezależne od organizatora i nie są podstawą do bezkosztowej anulacji lub zmiany rezerwacji. Zgodnie z zapisami Ogólnych Warunków Umowy, pierwszy i ostatni dzień imprezy przeznaczony jest na transport.
Informacje o godzinach znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”, ale w przypadku przelotów czarterowych są one orientacyjne. Przeważnie czas wylotu jest potwierdzany przez organizatora jeden dzień (najpóźniej na 24 godziny) przed wylotem. Pierwszy i ostatni dzień imprezy samolotowej przewidziane są na przelot, a nie na właściwy wypoczynek. Aktualne godziny powrotu podaje przedstawiciel organizatora już w trakcie wyjazdu. Godziny przelotów ustalane są przez przewoźnika lotniczego w porozumieniu z danym portem lotniczym oraz Urzędem Lotnictwa Cywilnego. Przy specyfice siatki połączeń linii lotniczych nie można zagwarantować, że wyloty będą odbywały się w godzinach rannych, a przyloty w godzinach wieczornych. Zakres świadczeń otrzymywanych na miejscu (noclegi, wyżywienie) limitowany jest godzinami przelotów. Jeżeli lot został odwołany, opóźniony lub odmówiono wejścia na pokład, klientowi przysługuje od linii lotniczych prawo do opieki oraz prawo do odszkodowania. Szczegóły na temat zakresu świadczeń i wysokości odszkodowania oraz procedury postępowania w wyżej opisanych sytuacjach można znaleźć na stronie www.konsument.gov.pl.
Jeśli organizator ma informacje na temat linii lotniczej w momencie rezerwacji, taka informacja znajduje się na umowie. Może tam być podana pełna nazwa linii lotniczej np. „Wizz Air” lub kod linii tzw. IATA, złożony z liter i cyfr, np. „W6”. Taki kod można wpisać w wyszukiwarkę internetową, aby sprawdzić pełną nazwę linii lotniczej. Czasami jednak informację o linii lotniczej organizator udostępnia dopiero dwa dni przed wylotem. Wówczas informacji o tym należy szukać na dokumentach podróży, które wyślemy 24-48 godzin przed wyjazdem. Informacje o locie są dostępne również w Panelu Klienta i są one aktualizowane zgodnie z komunikatami od organizatora.
*Lot czarterowy jest organizowany przez biuro podróży specjalnie dla osób, które wykupiły wakacje w wybranej lokalizacji. Zwykle takie loty są bezpośrednie, choć w przypadku odległych destynacji zdarzają się międzylądowania, np. w celu uzupełnienia paliwa.
*Lot rejsowy odbywa się regularnie w określonych dniach tygodnia i godzinach, na ściśle określonych trasach. Biuro podróży nie dysponuje miejscami w samolocie, tylko wykupuje bilety dla swoich klientów.
*Przeloty ,,low cost" to tak zwane ,,tanie linie", czyli połączenia realizowane przez niskobudżetowe linie lotnicze. Ceny biletów są często bardzo konkurencyjne, chociaż w ciągu całego dnia potrafią się one kilkukrotnie zmienić — to, dlatego cena wycieczki może ulec zmianie przy zbyt długim namyśle. Przy tego typu locie niestety cena rezerwacji nie zawiera kosztów za bagaż rejestrowany, za który trzeba dodatkowo dopłacić.
Niektóre linie lotnicze wymagają dodatkowych danych do odprawy, na podstawie których organizator będzie wystawiać karty pokładowe na lot. Jeśli dla Twojego wyjazdu będą potrzebne dane do odprawy, poprosimy o nie w wiadomości e-mail. Zazwyczaj wymagane są wówczas: informacja o obywatelstwie, seria i numer dokumentu tożsamości, nazwa organu wydającego, miejsce i data wydania oraz data ważności. Wystarczy je wpisać w treści odpowiedzi i odesłać na nasz e-mail. W przypadku gdy odprawa będzie wykonywana na lotnisku, organizator nie będzie potrzebował dodatkowych danych.
Jeśli lecisz samolotem czarterowym, zostaniesz poproszony o podanie danych paszportowych bezpośrednio na lotnisku przy odprawie bagażowej. W niektórych przypadkach organizatorzy wymagają takich danych przy zakładaniu rezerwacji — jeżeli zajdzie taka potrzeba, poinformujemy Cię o tym.
Uwaga❗Zgodnie z nową regulacją władz Egiptu od 1 kwietnia każdy uczestnik imprezy turystycznej podróżujący z/do Egiptu zobowiązany jest do podania danych paszportowych. Prosimy o przesłanie na maksymalnie 4 dni przed wylotem na adres klient@wakacje.pl bądź poprzez Panel Klienta następujących danych:
- Imię/imiona i nazwisko
- Seria i numer paszportu
- Organ wydający
- Data wydania i ważność paszportu
- Miejsce urodzenia
- Obywatelstwo — należy wpisać trzyliterowy kod danego kraju (format ISO - 3166) np. POL, UKR, CZE.
To ważne, aby nie wysyłać na podany adres mailowy skanów lub zdjęć paszportów. Takie wiadomości będą od razu usuwane. Potrzebujemy otrzymać tylko konkretnie wskazane kategorie danych w treści wiadomości. W przypadku braku powyższych danych lub ich niezgodność z danymi z paszportów może spowodować dodatkowe koszty związane z realizacją imprezy, a w skrajnych przypadkach nawet uniemożliwić skorzystanie z zakupionych świadczeń.
Każde lotnisko posiada indywidualne oznaczenie (IATA) przyznane przez międzynarodowe organizacje lotnicze, które znajdziesz w swojej umowie. Jeśli nie masz pewności, z jakiego lotniska wylatujesz, podany skrót wpisz w wyszukiwarkę. Poniżej znajdziesz też kody najczęściej wybieranych lotnisk.
GDN — Gdańsk Rębiechowo
KTW — Katowice Pyrzowice
KRK — Kraków Balice
WRO — Wrocław Strachowice
WAW — Warszawa Okęcie
WMI — Warszawa Modlin
BER — Berlin Brandenburg
Rekomendujemy pojawienie się na lotnisku minimum 2 godziny przed startem. Pozwoli to na spokojną odprawę. Na niektórych kierunkach sugerujemy stawić się minimum na 3 godziny przed wylotem, ponieważ odprawa musi być zakończona na godzinę przed wylotem. W takim wypadku będziemy informować Cię dzień przed wylotem, jaka jest sugerowana godzina pojawienia się na lotnisku.
Sprawdź, jaką linią lecisz, zanim otrzymasz dokumenty podróży. Jeśli lecisz linią rejsową lub tanimi liniami lotniczymi, rozważ dokupienie usługi rezerwacji miejsc, aby mieć pewność, że będziesz siedzieć obok bliskich. Jeśli lecisz linią czarterową, może nie być możliwości wcześniejszej rezerwacji miejsc. Odprawa odbywa się bezpośrednio przed wylotem, a miejsca w samolocie przydzielane są podczas odprawy bagażowej. Odprawcie się razem, żeby przydzielono Wam miejsca obok siebie.
Przed pierwszym lotem warto pamiętać, aby zabrać wszystkie potrzebne dokumenty takie jak: dowód osobisty/paszport (ważny minimum 6 miesięcy), dokumenty podróży, polisę ubezpieczeniową. Na lotnisku należy zjawić się minimum 2 godziny przed planowaną godziną wylotu. Warto oznaczyć swoje bagaże etykietą ze swoimi danymi i zapoznać się przed wylotem z informacjami o tym, jakie rzeczy można przewozić w bagażu podręcznym oraz jakie limity wagowe obowiązują w linii lotniczej, którą będziesz lecieć.
Informację o planowanej przesiadce znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty” lub sprawdzisz ją, kontaktując się z naszą infolinią pod numerem +48 58 770 60 03.
To zależy od wieku dziecka. Dzieci do 2. roku życia podróżują na kolanach rodziców, chyba że zostanie dokupione dla nich dodatkowe miejsce w samolocie, na którym można wówczas umieścić fotelik dla dziecka. Dziecko, które ukończyło 2 lata, jest już pasażerem, któremu przysługuje miejsce siedzące w samolocie. W niektórych liniach (w szczególności rejsowych) miejsca dla pasażerów są przydzielane losowo. Może się zdarzyć, że dziecko będzie miało miejsce w innym miejscu niż rodzic. Sprawdź, jaką linią lecisz, zanim otrzymasz dokumenty podróży. Jeśli lecisz linią rejsową, rozważ dokupienie usługi rezerwacji miejsc, aby mieć pewność, że będziesz siedzieć obok dziecka. Jeśli lecisz linią czarterową, może nie być możliwości wcześniejszej rezerwacji miejsc. Odprawa odbywa się bezpośrednio przed wylotem, a miejsca w samolocie przydzielane są podczas odprawy bagażowej. Odprawcie się razem, żeby przydzielono Wam miejsca obok siebie.
Transfer
Po przylocie na lotnisko docelowe i odebraniu bagażu kierujesz się do wyjścia, gdzie czeka przedstawiciel Twojego organizatora. Po zebraniu wszystkich uczestników wycieczki jedziecie do hotelu transportem wybranym przez organizatora. Często jeden autokar rozwozi turystów po kolei do wybranych hoteli zgodnie z wykupioną wycieczką.
W większości przypadków tak, ale niektóre wycieczki nie zawierają transferu w cenie. Informację, czy wycieczka zawiera transfer, znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”.
W dzień przed powrotem lub w dniu wyjazdu rezydent dostępny na miejscu będzie informował o godzinach zbiórki i odjazdu transferu powrotnego. W przypadku, kiedy na danym kierunku nie ma rezydenta, takie informacje dostępne będą na tablicy informacyjnej organizatora wycieczki lub w recepcji hotelowej. Jeśli wracasz do Polski autokarem, godzina zbiórki często podana jest na umowie.
Rezydent
Tak, przy większości wyjazdów z lotami czarterowymi od momentu przyjazdu do hotelu uczestnicy są pod opieką rezydenta, czyli przedstawiciela organizatora wycieczki. Udziela on wszelkich informacji dotyczących organizacji urlopu i rekomenduje miejsca warte odwiedzenia. Spotkanie informacyjne z rezydentem odbywa się w hotelu zazwyczaj następnego dnia po przyjeździe.
❗ Podczas wyjazdów do krajów egzotycznych rezydent może nie mówić po polsku, a jedynie po angielsku. Zdarza się także, że w przypadku wycieczek realizowanych lotami rejsowymi lub tanimi liniami lotniczymi, rezydent nie będzie obecny na miejscu. W takich sytuacjach nasi Klienci wraz z dokumentami podróży otrzymają karty informacyjne z numerami alarmowymi, pod które należy zadzwonić w razie nagłych sytuacji.
To zależy od tego, kto organizuje Twój wyjazd. Najczęściej rezydent lub opiekun czeka na lotnisku i tam przekazuje bezpośredni kontakt do siebie oraz najważniejsze informacje. Czasem się zdarza, że kontakt do rezydenta organizator przesyła wraz z dokumentami podróży przed wylotem.
Tak, ale nie bezpośrednio w strefie transferowej. Najpierw musisz przejść wszystkie punkty kontrolne i ewentualną odprawę, odebrać bagaż. Rezydent bądź opiekun będzie czekać na Ciebie przy wyjściu z lotniska, skąd zabierze Cię do hotelu i pomoże w zameldowaniu.
Najczęściej rezydent ma pod opieką kilka hoteli, ale zwykle ma też wyznaczone dni oraz godziny, w których pełni dyżur w danym hotelu. Dokładne informacje uzyskasz na pierwszym spotkaniu z rezydentem, zazwyczaj na drugi dzień po przylocie.
Twojego pytania nie ma na liście?
Skontaktuj się z nami
Szukasz wycieczki? Zadzwoń 8:00-23:00 Masz pytania po zakupie? 8:00-22:00