Kontrola bezpieczeństwa na lotnisku – od teraz na lotnisku w Warszawie paczkomat przyjmie niedozwolone rzeczy
Kontrola bezpieczeństwa na lotnisku to ważny element procesu podróżowania samolotem. Jej głównym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów, załogi oraz samej infrastruktury lotniskowej. Oto kilka kluczowych wskazówek dotyczących kontroli bezpieczeństwa na lotnisku.
Kontrola bezpieczeństwa
Po zameldowaniu się na lotnisku i odprawie biletowej, pasażerowie kierują się do punktu kontroli bezpieczeństwa. Kontrolerzy korzystają z bramek wykrywających metal, skanerów ciała oraz urządzeń do skanowania bagażu podręcznego w celu wykrycia niebezpiecznych przedmiotów. Podróżni muszą wyłożyć swoje rzeczy do specjalnych plastikowych skrzynek, które jadą na taśmie do zeskanowania. Trzeba wyjąć z bagażu wszystkie elektroniczne przedmioty (laptopy, tablety, telefony) oraz płyny. W wielu krajach obowiązują ograniczenia dotyczące przewozu płynów w bagażu podręcznym. Płyny muszą być przewożone w opakowaniach o pojemności nieprzekraczającej 100 ml i muszą być zapakowane w przezroczystą, szczelnie zamkniętą torbę. Istnieje wiele przedmiotów, które są zakazane do przewozu w bagażu podręcznym, takich jak noże, ostre przedmioty, narzędzia czy niektóre substancje chemiczne.
Jeśli kontroler znajdzie na skanerze podejrzany przedmiot znajdujący się w bagażu, podróżny będzie musiał otworzyć torbę lub plecak i wyjąć zawartość. A co się stanie, jak zapomnimy o tej szczegółowej kontroli i zapakujemy do bagażu przedmiot, który nie powinien się tam znaleźć lub przekroczymy jego wagę?
Na ratunek przychodzą paczkomaty
Na Lotnisku Chopina w Warszawie powstała nowa usługa dla podróżujących, która wspomoże zapominalskich. Zazwyczaj przedmioty, które nie przechodzą kontroli, lądują w koszy na śmieci, gdyż nie za bardzo jest co z nimi zrobić. Czasami przez rozgarnięcie zabieramy do bagażu podręcznego wartościowe przedmioty, których nie chcielibyśmy wyrzucać. Od teraz dla osób, które planują wylot z Warszawy sprawa rzeczy zatrzymanych znajdzie swoje o wiele prostsze i przyjemniejsze rozwiązanie. InPost wprowadził bowiem paczkomat, w którym nadamy przedmioty, których nie można zabrać na pokład samolotu. Specjalna maszyna została zainstalowana przy przejściu Fast Track E.
Na miejscu przy automacie już czekają odpowiednie kartony w trzech rozmiarach. Następnie należy przygotować przesyłkę przez aplikację do innego krajowego paczkomatu lub kurierem na wybrany adres i nadać ją w stojącym przed nami automacie. Pozostała procedura kontroli bezpieczeństwa zostanie dokończona w strefie Fast Track.
Czy usługa jest dodatkowo płatna?
Koszt nadania przesyłki powinien być utrzymany w standardowych stawkach, a samo nadanie odbywa się przez aplikację. Jednak paczkomaty znajdują się w strefie Fast Past, do której przejście kosztuje 39 zł. Dlatego po wycofaniu się z kolejki kontrolnej trzeba przejść do szybkiego przejścia, dodać paczkę i kontynuować procedury w przejściu Fast Past.